Цей позакласний захід складено по образу телевізійної передачі «Вустами немовляти». В цій грі приймає участь весь клас. Вона проходить у вигляді змагань: три групи учасників по 8 чоловік – 4 гри по 2 людини. Гра перевіряє вміння учнів виконувати математичні дії, аналізувати, порівнювати, підмічати закономірності, сприяє прищеплюванню зацікавленню учнів до предмету. Гра супроводжується комп’ютерною підтримкою у вигляді презентації.
І.Гра: «МІРКУВАЛКИ» (“РАССУЖДАЛКИ”)
Діти ( молодші школярі) задають питання про слово, яке потрібно відгадати.
При міркуванні про кожне слово, якщо відгадають
с 1-го разу – 15 очок;
с 2-го разу – 10 очок;
с 3-го разу – 5 очок.
Команда | Слово, яке потрібно відгадати | Розповіді про слово |
1 | ТОЧКА |
|
2 | ВІДРІЗОК |
|
3 | КУТ |
|
Гра: “ЗАГАДАЛКИ”
За 30-40 секунд відгадуємо як можна більше слів.
Скільки відгадали слів, стільки заробили очок.
Гру проводить вчитель.
Питання 1-й парі:
Питання | Відповідь |
1. Є у дробу | – чисельник |
2. У бочки дно | – кругле |
3. Діагоналі квадрату | – рівні |
4. Є на прямій | – точки |
5. Ставлять в журнал | – оцінки |
6. Діаметр є у | – кола |
7. У трикутнику є | – сторони, кути… |
8. Її ніхто не любить | – 2 |
9. Що використовується при рахунку | – цифри |
10. Відрізок, що з’єднує дві вершини трикутника | – сторона |
Питання 2-й парі:
Питання | Відповідь |
1. У стакана дно | – кругле |
2. Є у двозначного числа | – цифри |
3. Прямокутник, у якого всі сторони рівні | – квадрат |
4. Дія, обернена до ділення | – множення |
5. Сума довжин всіх сторін | – периметр |
6. Його використовують при побудові кола | – циркуль |
7. Її люблять всі | – 12 |
8. Якщо 9х8, то буде | -72 |
9. Розгорнутий кут дорівнює | -180º |
10. При додаванні отримуємо | – сума |
Питання 3-й парі:
Питання | Відповідь |
1.У квадрата все кути | – прямі |
2. Пряма, яка має напрямок, одиничний відрізок, початок відлику | – координатна пряма |
3. Нещасливе число | – 13 |
4. Дія, обернена множенню | – ділення |
5. Числа, які використовуються для лічби предметів | – натуральні |
6. Якщо 6х7, то буде | – 42 |
7. Кожний кут має | – градусну меру |
8. Добуток від’ємних чисел є число | – додатнє |
9. Число, протилежне до 0 | – 0 |
10. Задаю питання й отримаю | – відповідь |
III. Гра: «ПОЯСНЯЛКИ» (“ОБЪЯСНЯЛКИ”)
Треба відгадати одно слово с двох спроб:
1 спроба – 10 очок
2 спроба – 5 очок.
ТРИКУТНИК
- Його я беру с собою в школу. Їм я користуюсь на уроках. Буває декілька видів.
- Сторони у нього не завжди однакові, використовують при побудові перпендикулярів.
КООРДИНАТА
- Потрібно знати, коли вирушаєш у дорогу. Має кожний об’єкт на мапі.
- Має будь яка точка на координатній прямій..
ПЛОЩА
- Узнають, коли отримають квартиру. Якщо велика, то радіють.
- Можна знайти у прямокутника, трикутника…
Гра: «ВИПЕРЕДЖАЛКИ» (“ОБГОНЯЛКИ”)
Випереджаємо друг друга підняттям руки.
Кожне відгадане слово – 5очков.
ВИСОТА – Буває у людей, у домів, у фігур, маленька й велика. Є у вас, є у мене.
КОЛО – Можна зустріти у чашки, бачимо, коли грають в «Поле чудес». Його ми будували, коли вивчали діаграми.
ЦИЛІНДР– Фігура, схожа на ствол дерева. Раніше носили головний убір з такою назвою.
КОРІНЬ – Є у дерева, немає у водоростей, є у рівняння.
VІ. Конкурс «Математичного малюнку»
З кожної команди грають два учасника. Перший бачить малюнок і інструктує другого, у якого зав’язані очі. Інструктаж проводиться тільки геометричними фігурами. Учасник, який малює, потім повинен вгадати назву казку, зображеної на малюнку. (І місце – 15 балів; ІІ місце – 10 балів; ІІІ місце – 5 балів)
VІ. “ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ”
Заслуховуються виступи учнів про кумедні шкільні історії
ПІДСУМОК:
Таблиця результатів