Геометричні перетворення: паралельне перенесення, осьова симетрія, центральна симетрія.

Мета.

Навчальна: систематизація знань учнів виконувати перетворення фігур на площині, застосовувати властивості геометричних перетворень до розв’язування задач, формування навиків роз’язування завдань пошукового та творчого характеру для всебічного вивчення даної теми.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять, стимулювати активну пізнавальну діяльність.

Виховна: виховувати уважність, самостійність, акуратність виконання геометричних побудов. Поставити перед учнями завдання

Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.

Обладнання. Комп’ютер, проектор, середовище Test-W2

 Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми уроку, постановка мети, мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. Доброго дня, шановні гості, діти. Сьогодні в нас незвичайний урок.  Ми спробуємо показати як можна використовувати ІКТ на уроках геометрії.

Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим

Б.Паскаль

Тема нашого уроку «Геометричні перетворення».

Ідея перетворень є однією з провідних ідей сучасної математики. За її допомогою з успіхом доводять складні твердження з різних розділів геометрії. Перетворення допомагають художникам правильно будувати композиції картин, хімікам – досліджувати структуру кристалів. Здобутки вчених у вивченні перетворень склали математичну основу для розвитку багатьох галузей сучасної техніки.

Сьогодні ми пригадаємо основні поняття «Геометричних перетворень». Снимок Можливості використання  ІКТ на уроках геометрії  безмежні, тому на цьому уроці нам допоможе лототрон.

Завдання 1

ГСнимокрупа учні проходить тестування в середовищі TestW2 з теми «Геометричні перетворення».

 

 

Завдання 2

СнимокУчень виконує завдання, надалі перевіряємо правильність алгоритму за допомогою презентації.

 

Снимок

Снимок

Завдання 3

СнимокУчень виконує завдання, надалі перевіряємо правильність алгоритму за допомогою презентації

 

Снимок

Завдання 4

СнимокНа екрані демонструються картини, діти відповідають на запитання.

 

Екскурс в історію.

Слово вчителя. В 1954 р. в Амстердамі відбулася велика виставка Ешера, приурочена до Міжнародного математичного конгресу. Відтоді вся фізико-математична література рясніє гравюрами Ешера. Нобелівський лауреат Ян Чженьнін використовував його «Вершника» для пояснення принципів симетрії в квантовій механіці.

Роботи Ешера — це приголомшливі ілюстрації до математичних ідей періодичності і теорії кристалографічних груп, вони демонструють типи симетрії, застосовані в інженерній справі, геології і криптографії. А художник сміявся: він жодного разу в житті не одержав гарної оцінки з математики й був математично необізнаний. Як і багато геніїв, Ешер був лівша. Він малював лівою рукою, а писав правою.

Найбільша картина Мауріца Ешера, на якій представлена послідовність 10 трансформацій,— «Метаморфози-2». Це полотно розміром 19 см на 3,9 м.

Уславлену серію гравюр «Дні творіння» Ешер створив після загибелі брата-альпініста.

Створюючи «Рептилій», Ешер спочатку виліпив фігурку крокодила з пластиліну та пересував її по столу, щоб замалювати його з різних боків.

У спадщині Мауріца Ешера 448 ксилографій, линогравюр і літографій, понад 2000 малюнків. З них рівно 137 — теселяції.

Презентація малюнків Маріуца Ешера

Снимок

Завдання 5

СнимокНа слайдах демонструються приклади, на яких доводиться, що обличчя людини несиметричне.

 

Снимок

Снимок

Домашнє завдання.

Створити презентацію на тему «Геометричні перетворення навколо нас

Leave a Reply

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.