Педрада “Реалізація моделі інформаційно-навчального середовища як основи інноваційного розвитку закладу”

Мета педради: актуалізація знань педагогів з проблеми інноваційного розвитку закладу та спрямування їх на поглиблене розуміння пріоритетів і завдань, можливостей їх вирішення, формування системи партнерства та співробітництва з батьками і учнями, а також розвиток особистісних якостей, що мають сприяти професійному успіху.

Девізом нашої педради хочу взяти наступні слова великого мультиплікаційного філософа Їжака у тумані.

«Если я не буду протирать звезды каждый вечер, они обязательно потускнеют…» (слайд 2)

Наші зірочки – це наші діти. Сучасні діти інші, вони активні з погляду сприйняття інформації, вони живуть у світі електронної культури, відповідно і змінюється роль учителя в інформаційній культурі – ми повинні стати координаторами інформаційного потоку. Відповідно, оволодіти сучасними методиками і новими освітніми технологіями, щоб спілкуватися на одній мові з дитиною. (слайди 3-4)

На жаль в нинішньому інформаційному середовищі ми самі не завжди почуваємося впевнено. (мультфільм).

ПРИТЧА.

Одного разу до старця прийшов його послушник і запитав:
-Отче, Поясни мені, чому я, маючи такі ж очі, як у тебе, часто не помічаю того, що помічаєш ти.
Старець вийшов з кімнати і через якийсь час повернувся, тримаючи в руках стародавній рукопис на незнайомому послушнику мовою. Розгорнув її і сказав:

-Що ти бачиш?

Послушник, не бажаючи видавати своє незнання, відповів:

-Я Бачу багатовікову мудрість цього рукопису. Тоді старець сказав:

-Насправді Перед тобою записка грецького купця, а знаю і бачу це тому, що одного разу, не побоявшись зізнатися собі в тому, що я толком нічого не знаю, вивчив цю мову. (слайд 6)

Сьогодні на нашому педагогічному раді ми з вами не побоїмося зізнатися собі в тому, що ми не знаємо, спробуємо освоїти нові сучасні технології.

ІНФОРМАЦІЙНО-НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

— сукупність умов, які сприяють виникненню й розвитку процесів інформаційно-навчальної взаємодії між учнями, викладачем і засобами нових інформаційних технологій, а також формуванню пізнавальної активності учня за умови наповнення компонентів середовища (різні види навчального, демонстраційного обладнання, програмні засоби й системи, навчально-наочні посібники тощо) з предметним змістом певного навчального курсу.

 Нинішній світ як у глобальному, так і в локальному вимірі змінюється. Ці зміни вимагають нових підходів до підготовки людини до життя, зокрема, засобами освіти. Традиційна освіта, зберігаючи загалом свій конструктивний зміст, багато в чому відстає від потреби дня, а тим більше – від перспектив, які очікують на людину уже в недалекому майбутньому.

Інноваційність розвитку освіти – постійні нововведення в діяльність навчально-виховного закладу. (слайд 7)

Життя вимагає інтенсифікації пошуку, експериментування, введення новітніх технологій, застосування нових засобів навчання. Разом з тим, реалізація цих вимог не може здійснюватись хаотично, безсистемно, непродумано й без урахування того педагогічного досвіду, який в минулому приводив до відомих, а в багатьох випадках і до видатних педагогічних успіхів. У ряді підходів цей досвід не втратив свого значення ще й сьогодні. Зрозуміло, що інновації мають розгортатись з урахуванням минулого досвіду, а не ігноруючи його.

Авторитет закладу – це перш за все міцні знання його вихованців. Тому створення такого інноваційного середовища, у якому об’єднані всі інтелектуальні ресурси НВК, є головним напрямком роботи.

А саме:

1) підвищення якості освіти, створення умов для розвитку інноваційної особистості ХХІ ст..

2) удосконалення фахової освіти та кваліфікації педкадрів:

– курси вчителів на базі ДОІППО;

– дистанційне навчання;

– Е-освіта;

– програма «Впровадження ІКТ – 100%»;

– Intel- навчання для майбутнього;

– вчителі-онлайн;

– цифрові технології. (слайди 8-10)

Але проблема полягає не в тому, щоб оволодіти сумарним набором таких технологій, проблема в тому, щоб побудувати правильну систему їх використання відповідно до стратегії того чи іншого розвитку. (слайд 11)

Результат, на який ми очікуємо: формування молодого покоління, здатного навчатися протягом життя, конкурувати у нових економічних та соціальних умовах сучасності, забезпечення рівного доступу до якісної освіти всім учасникам навчально-виховного процесу. (слайд12)

Модернізація освітнього простору гімназії, підвищення професійної компетентності вчителів просто неможливі без використання ресурсів інформаційно–комп’ютерних технологій. Комп’ютер відкриває нові можливості для творчого розвитку дітей і вчителів, дозволяє звільнитися від нудного традиційного навчання і розробити нові ідеї, надає спробу вирішувати цікавіші і складніші проблеми, формує новий тип мислення, дає змогу для спілкування, обміну думками, поглядами. (слайд13)

Сьогоднішні дошколята можуть розблокувати телефон, знайти іграшки в планшеті, вийти в Інтернет і відправити повідомлення.  (слайд14)

 Початкова школа – фундамент, від якості якого залежить подальше навчання дитини в школі. Хороший навчальний старт – початок успішного шляху молодої людини. Вчителі початкових класів забезпечують формування інтелектуальних, комунікативних і організаційних компетенцій шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, які дозволяють учням відчувати себе впевнено у школі будь-якого ступеня.

Використання ІКТ більш повно розвиває в учнів творчі здібності і навички дослідницької діяльності, вчить дітей працювати з інформацією, розвиває комунікативні здібності. Уроки з використанням ІКТ стали звичними для учнів початкової школи.

Варіанти застосування ІКТ в освітньому процесі початкової школи можуть бути найрізноманітнішими: Використання в якості дидактичного засобу навчання. Своїм досвідом створення інформаційно-навчального середовища поділяться вчителі початкової школи.

 Практично на будь-якому шкільному предметі можна застосувати комп’ютерні технології. Важливо одне – знайти ту грань, яка дозволить зробити урок по-справжньому розвиваючим і пізнавальним. Використання інформаційних технологій дозволяє нам, учителям здійснити задумане, зробити урок сучасним, що сприяє значному підвищенню якості освіти.

Одна з головних задач освіти – це розвиток творчих здібностей дитини. Розвиток здібностей учня залежить від багатьох факторів, в тому числі і від того, на скільки наочним і зручним для його сприйняття навчальний матеріал. У молодшого школяра краще розвинена мимовільна увага, яка стає особливо концентрованою, коли йому цікаво, навчальний матеріал відрізняється наочністю, яскравістю, викликає у дітей позитивні емоції.

Використання на уроках презентацій, мультимедіа, тестувальних програм допомагають вирішити наступні дидактичні завдання:

-Засвоїти базові знання з предмету;

-Систематизувати засвоєння знань;

-Сформувати навички самоконтролю;

-Сформувати мотивацію до навчання в цілому і до кожного предмету окремо;

-Надати навчально-методичну допомогу учням в самостійній роботі над навчальним матеріалом.

Всі ці можливості дозволяють навчатися в індивідуальному темпі, забезпечують ситуацію успіху для кожного учня, захоплюють школярів процесом навчання й створюють для них міцну мотивацію. (слайд16-17)

Своїм досвідом створення інформаційно-навчального середовища поділяться вчителі-предметники.

Закінчити перше питання нашої педради хочеться слова:

У процесі освіти ми вчимося у минулого, намагаючись відтворити й відновити його: настав час учитись у майбутнього, випереджаючи його… Зміни в освіті мають бути сфокусовані на якісні трансформації змісту і форми”.

провідний спеціаліст ЮНЕСКО Раджа Рой Сингх (слайд18)

Проект рішення:

  1. Заступникам директора з НВР, методисту .:

– аналізувати організацію учителями навчально-виховного процесу в умовах сучасного рівня інформатизації освітнього процесу;

постійно

  • надавати методичну допомогу вчителям з питань створення інформаційно-навчального середовища.

Інстуктивно-методична нарада, щомісяця

  • Організувати взаємовідвідування уроків вчителів з метою розповсюдження набутого досвіду.

постійно

  1. Учителям:
  • Удосконалювати урок як основну форму навчального процесу: підбирати найбільш ефективні методи і прийоми роботи з огляду на принципи диференціації, індивідуалізації та гуманізації навчання.

постійно

  • Формувати активну пізнавальну діяльність учнів, розвивати їх критичне мислення через ефективне впровадження інтерактивних методів навчання.

постійно

  • Ширше запроваджувати в практику метод проектів з метою прищеплення учням уміння користуватися дослідницькими технологіями.

постійно

  1. Психологу:

– Активно впроваджувати програму «Універсал» у навчально-виховний процес.

постійно

презентація до педради “Реалізація моделі інформаційно-навчального середовища як основи інноваційного розвитку закладу”

Leave a Reply

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.