Урок-гра “Новорічна математика”

Мета:

Навчальна: закріпити уміння і навички учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність учнів;

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення, бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети;

Виховна: виховання самостійності, взаємоповаги, інтересу до математики,

Обладнання: картки з завданням, малюнки, новорічна листівка

Тип уроку : урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: Конкурс. Урок – гра для учнів 5 класу.

Хід уроку

 Ведучий: Любі діти, скоро настане Новий рік, саме улюблене свято малечі. Тому сьогодні у нас з Вами математичні змагання, але не прості , а новорічні.

У нашому змаганні беруть участь дві команди: «Сніжинок-дівчат» та «Сніговиків-хлопців». Пропоную командам обрати капітанів.

Щоб змагання було чесним,

Нам вибрати журі почесне

Потрібно разом з вами, друзі.

Хто буде в цім почеснім крузі?

(Вибирають журі)

Отож, журі, місця займайте

І нас по правді розсудіть.

Конкурс I «Домашнє завдання»

 Ведучий: на минулих уроках ми познайомилися з нескоротними дробами, і вдома Ви повинні були звести дані дроби до нескоротного вигляду. Тому зараз ми перевіримо, хто краще впорався з цим завданням

Снимок

Ведучий: Добре, перший конкурс закінчено. Ми можемо продовжувати нашу новорічну подорож.

Конкурс II «Відгадай казку»

 Ведучий: А який же Новий рік без казки? Але в нас переплуталися назви казок. Тому вам потрібно їх відгадати.

  1. У якій казці говориться, що тільки спільна праця може врятувати небувалий урожай. (ріпка)
  2. Ця казка-повчальна історія, про те як одна мешканка села, з допомогою магічних дій створює продукт з коштовного каменя, але її господарі впевнені, що натуральні продукти харчування набагато важливіше і намагаються зберегти скарб, про що після шкодують. (Курочка Ряба)
  3. У якій казці розповідається про серійного вбивцю з дуже сірою зовнішністю, який задумав вчинити вбивство двох осіб жіночої статі різного віку, але своєчасне втручання громадськості допомогло запобігти традегії. (Червоний Капелюшок)
  4. Ця казка – сумна повість про те, що бажання напитися і зневага розумними порадами люблячих родичів, призводять до втрати людської подоби. (Оленка і братик Іванко)

 Конкурс III «Новорічний малюнок»

Ведучий: Який же Новий рік без святкового малюнку. Кожній команді необхідно намалювати новорічну листівку, але використовувати можна лише геометричні фігури. Переможе та команда, яка використала найбільшу кількість фігур.

Конкурс IV «Допоможи Діду Морозу»

Ведучий: Молодці. Дуже гарні малюнки вийшли. Дід Мороз надіслав і вам листа, але сніг танув, тому деякі слова розмило. Зараз ми разом з Вами поновимо цей лист. Кожній команді треба назвати прикметники математичного змісту.

__________________ , ___________________ мої друзі!

_________________________ учні 5-А класу.

Щиро вітаю Вас з 2016 роком, з Різдвом Христовим!

Я знаю, що цілий рік ви були _________________, _________________ учнями, _______________, ________________ синами та ____________ доньками, _______________ внуками. Тому хочу побажати вам в цьому ______________, _______________ році ___________________щастя, _________________ здоров’я, __________________ благополуччя, ______________круглих успіхів у навчанні, бути _____________ дітьми.

В цей ________________, ___________________ зимовий день, навіть _______________ сонечко сяє якось по _______________ . ________________ сніг вкрив землю. Вся природа вітає вас з цими __________________, ______________________ святами.

Ще раз вітаю вас. _________________ щастя, _______________ настрою, _________________  друзів, виконання всіх _______________ бажань.

Ваш Дід Мороз.

Конкурс V «Жарт – задачі»

Ведучий:

  • Три, три, три, три та три. Що отримаєш?   (дірку)
  • Скільки речей можна покласти в порожню валізу?   (одну річ)
  • П’ять копиць сіна та сім копиць сіна завезли разом. Що отримали?   (копицю)
  • Що важче 1кг пір’я чи 1кг заліза?     (однаково)
  • Двоє учнів грали в шахи дві години. Скільки часу грав кожний учень окремо? (2год)
  • Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб одержати число більше за два, але менше за три?   (кому 2,2)

Конкурс VІ «Один за всіх»

Дід удвічі сильніший за Бабу, Баба утричі сильніша за Онучку, Онучка учетверо сильніша за Жучку, Жучка уп’ятеро сильніша за Кішку, Кішка вшестеро сильніша за Мишку. Дід, Баба, Онучка, Жучка, Кішка, Мишка разом можуть витягти Ріпку, а без Мишки не можуть. Скільки треба покликати Мишок, щоб вони змогли самі витягти Ріпку? (1237)

Ведучий: Наша гра добігає кінця. Залишилося найцікавіше, – дізнатися, яка команда найвинахідливіша та найкмітливіша.

Тепер, журі, за вами слово,

Хоч грали ми усі чудово,

Та щоби сумніви пропали, –

Хто кмітливіший ви сказали.

Слово для оголошення результатів змагань надається журі…

Сподіваюсь, що ви, юні математики, зрозуміли, що лише робота командою допоможе здолати всі труднощі і перепони!

Leave a Reply

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.